• 14:49 – Коли День Святого Валентина в 2017 році? Коли день закоханих в 2017? 
  • 11:13 – Коктейлі на Новий рік 2017 рецепти з фото 
  • 23:13 – Церковні свята 2017. Календар церковних свят 
  • 21:07 – Меню на новий рік 2017 

Третя седмиця Великого Посту 2017. Тиждень Святителя Георгія Палами

  • Третя седмиця Великого посту в 2017 році - з 13 по 19 березня

  • Тиждень Святителя Георгія Палами в 2017 році - 12 березня


  • Другу неділю Великого посту та наступні за ним будні дні присвячені пам'яті візантійського богослова святителя Григорія Палами, архієпископа Фессалонікійський (Солунського).






    Називаючи його ім'ям наступного Тижня Торжества Православ'я календарний період, Православна Церква наголошує тим самим особливу цінність тієї містичної традиції, якій святий Григорій дав остаточне осмислення. Ця форма християнської містики, що мала до того часу багатовікову традицію, носить назву «ісихазм» (від грецького «исихиа» — «спокій», «безмовність»), або в честь його систематизатора — «паламизм». Святий навчив Церква вірити, що людині можливо освятитися світлом, подібним Фаворському світла Преображення.Така можливість відкривається на шляху аскетичного діяння, по суті — дорогою посту.
    На богослужінні другої неділі Великого посту до піснеспівів недільним додаються урочисті піснеспіви, присвячені святителю Григорію Паламу, вони величають святителя як «богослов'я трубу», «огнедохновенные уста благодаті», «річку премудрості», «світильник світла, зірку ясну, тварь просвещающую». А приблизно в середині богослужіння співається святковий спів (тропар), присвячене святому: «Православ'я наставниче, святителем прикраса, богословцем поборницею непереможний, Григоріє чудотворче, Солуню велика похвалу, проповіднику благодаті, моли Христа Бога спастися душам нашим».
    Наступні сім днів приведуть нас до середини поста — Крестопоклонному неділі. Богослужбові тексти понеділка згадують притчу про блудного сина. Це нагадування про можливості піднятися над гріхом з допомогою покаяння. У піснях, що належать до середовища, з'являються провісники пам'яті про страшну і велику подію — Розп'яття Христове: «Пане, Хрестом убивий льстиваго, від принади його позбав ма» До неділі теми пісень на церковних службах в чому присвячені тому, як віруючому подолати свою занепалу природу (блудний син) і з допомогою посту стати гідним споглядати і поклонятися Хреста Спасителя.

    Євангеліє тижня Святителя Георгія Палами


    Третя седмиця Великого Посту 2017. Тиждень Святителя Георгія Палами

    Четверо друзів зіпсували дах тому, що вірили у здатність Ісуса допомогти стражденному. Вірили так. що знехтували своїми справами та проблемами шляху, знехтували нормами пристойності і зневажали мова Вчителя, знехтували, нарешті, неминучими і, ймовірно, неприємними поясненнями з домогосподарем, майно якого вони зруйнували заради порятунку дорогої їм людини.
    Приносять хворого фізично, а Спаситель прощає гріхи, заради «віри», і лише в доказ вже доконаного дива зцілює і тілесно. Розслаблений зцілюється духовно, стає цілісним, цілим, неушкодженим заради віри і любові друзів своїх, а тілесне зцілення відбувається Ісусом, бути може, заради тих, хто сумнівається книжників. Виходить, здоров'я вдруге по відношенню до діяльної вольовий вірі.
    Думається, що нехитра віра принесли до Ісуса свого друга тому і звільняє принесеного від гріхів, що віра тут — не тільки переконання, але і дію. забывающее про себе заради ближнього. Віра туг від любові, яка «не шукає свого, всьому верига, всього сподівається, все переносить».
    Прощення псування покрівлі і прощені гріхи тому, «друзі одностайно вірили не тільки у здатність Ісуса допомогти близькій їм людині, але і в прощающую, милующую любов Того, Хто Сам є Любов.

    Ікона Святитель Григорій Палама


    Третя седмиця Великого Посту 2017. Тиждень Святителя Георгія Палами

    Перші зображення святителя Григорія Палами з'явилися після його канонізації в 1368 році. Традиційно він зображується з короткими темними волоссям, іноді з гуменцом (виголена маківка як символ тернового вінця), з густою бородою середньої довжини. На ньому святительские ризи — крестчатая фелон з омофором, в пізніше час його зображували також у гаптованій фелони. У лівій руці — Євангеліє (рідше сувій), правою благословляє.
    Ікона святого Григорія Палами, що знаходиться в зборах ДМОМ імені Пушкіна, датується останньою чвертю 14 століття, написана невдовзі після канонізації. Деякі дослідники вважають, що цей образ зберігає портретні риси святого. Це цілком можливо, так як Григорій Палама був зарахований до лику святих його найближчим учнем патріархом Филофеем, який добре знав його, та ікону писали люди, які могли запам'ятати, як виглядав святий.
    Цей образ ще цікавий тим, що він несе на собі явний вплив тих спорів про Фаворском світлі і Божественних енергіях, в яких брав участь святитель, захищаючи священнобезмолвствующих і відстоюючи ідею обоження людини як кінцевої мети спасіння. Саме преображеною нествореним світлом і постає святого Григорій на цій іконі. Сам лист ікони светоносно: золотий фон створить сяйво, в якому перебуває святий. Але особливо цікаво вирішене лик, який буквально випромінює світло, він перетворений світлом, що ллється з очей. Ікона невелика, написана, швидше за все, в Константинополі, була привезена на Русь, мабуть, кимось з оточення митрополита Кипріяна, а можливо, і ним самим. Митрополит Кипринан, будучи учнем і ставлеником патріарха Філофея, був послідовником святителя Григорія Палами та його ідеї поширював на Русі.

    Кондак Святителя Григорія Паламу


    Третя седмиця Великого Посту 2017. Тиждень Святителя Георгія Палами
    загрузка...
    Третя седмиця Великого Посту 2017. Тиждень Святителя Георгія Палами
    • Коментують
    • Сьогодні
    • Читають