• 14:49 – Коли День Святого Валентина в 2017 році? Коли день закоханих в 2017? 
  • 11:13 – Коктейлі на Новий рік 2017 рецепти з фото 
  • 23:13 – Церковні свята 2017. Календар церковних свят 
  • 21:07 – Меню на новий рік 2017 

П'ята седмиця Великого Посту 2017. Тиждень Іоанна Лествичника

  • П'ята седмиця Великого Посту в 2017 році - з 27 березня по 2 квітня

  • Тиждень Іоанна Лествичника в 2017 році - 26 березня


  • Четверта неділя Великого посту присвячена преподобному Іоанну Лествичнику. Святкування пам'яті цього святого подвижника — початок останнього відрізка постового шляху до Пристрасних днях напередодні Великодня. Преподобний Іоанн Лествичник Церкви доріг тим, що залишив унікальне керівництво по боротьбі з пристрастями, що принижують людину і відволікаючими його від Бога.






    Наступні шість днів насичені богослужебними подіями. В середу увечері правиться служба надзвичайно тривала і напружена. Називають її «Стояння Марії Єгипетської» або «Маріїне стояння». Є ще варіації «Мар'їно стояння», інколи навіть «Андрєєва стояння». Назва «Маріїне стояння» закріпилася в народі, хоча його не знайдеш ні в богослужбовому Уставі, ні в Православному календарі. В цей день читається Великий канон преподобного Андрія Критського. Тільки якщо в перші чотири дні Великого посту він розбитий на чотири частини (кожен з чотирьох днів — одна з частин), то тепер його прочитують повністю. До канону приєднують житіє преподобної Марії Єгипетської.
    Перша частина житія Марії Єгипетської читається після псалмів. Потім починається читання Великого канону. В кінці кожної пісні канону читаються тропарі, що прославляють подвиги преподобного Андрія Критського і преподобної Марії Єгипетської, а до них припевается «Преподобна мати Маріє, моли Бога о нас», «Преподобний отче Андрія, моли Бога о нас». Друга частина житія преподобної прочитується після прочитання приблизно третини Великого канону.
    Маріїне стояння — одне з найтриваліших великопісних богослужінь. Такі молитовні труди — данина поваги преподобної, яка після порочної молодості зробила винятковий подвиг покаяння і, віддалившись в єгипетську пустелю, досягла святості.
    У п'ятницю ввечері відбувається читання акафіста «Похвала Пресвятої Богородиці», під час якого згадується багаторазове чудесне заступництво Божої Матері. Акафісти в житті нашої Церкви отримали досить широке поширення. Але акафіст, виконуваний в цю суботу, — найстародавніший, самий перший. Згідно з церковним статутом, читається він тільки один раз в році — Великим постом.
    Наприкінці богослужіння священик прикладається до ікони. Слідом за ними цілують образ Пресвятої Богородиці моляться у храмі, а священик помазує їм чоло маслом з лампади, що горіла перед іконою Богородиці.

    Евангилие тижня Іоанна Лествичника - зцілення біснуватого юнака


    П'ята седмиця Великого Посту 2017. Тиждень Іоанна Лествичника

    Бувають часи, коли ціпеніє надія, оскудневает віра. Що робити нещасному батькові, коли на очах у нього гине його син, його отрок Що робити, коли всі засоби вже випробувані Коли навіть ті, хто були зовсім поруч з Христом, виявилися безсилі
    Сльози батька, який свого біснуватого юнака до Ісуса, зрозумілі нам тому, що і наші діти перебувають у постійній небезпеці гріховного біснування, і їх, бідних, як і євангельського хлопчика, «багаторазово дух кидав і в вогонь і в воду, щоб його погубити». Правда, «вогонь і вода» двадцять першого століття виглядають не гак, як тисячі років тому. Тепер вони більше схожі на невинний медичний інструмент, здатний снасті хворого і погубити наркомана, на електронний пристрій, за допомогою якого допитливий розум вченого осягає глибини світобудови, а не менш допитливий розум підлітка заглиблюється в хитросплетіння гріха. Так, «вогонь і вода» нашого століття інші, ніж на початку християнської ери, однак вони гублять душі дітей наших настільки ж безжально.
    І ось вже нинішні батьки одержимих бісом отроків у відчайдушній спробі зцілити своїх чад роблять далекі паломництва, опошляются до відомим на всю країну старцям. Або приходять в найближчий храм і просять священика відслужити молебень, освятити будинок, просто пом'янути в церковній молитві стражденного сина. Приходять і в який вже раз свідчать Богу страшну правду: «я Казав Твоїм учням, щоб прогнали його, та вони не могли».
    Чому не досягають мети зусилля учнів, чому мовчить Бог у відповідь на відчай батьків Тому що та церковна молитва, і представництво духоносных старців і освячення будинків не матимуть результату, не стануть цілющими для біснуються, якщо не зрозуміють просять за дітей своїх, що без покаяння у власних пристрастях, без зусиль подолати свою власну гріховну неміч вони не зможуть допомогти своїм дітям.
    Якщо вже «все створіння разом зідхає й разом мучиться аж досі» з-за того, що її цар і повелитель відпав від Бога, тоді очевидно, що і діти наші стенают і мучаться під гнітом пристрастей тільки тому, що батьки і матері їх не побачили, не усвідомили своєї провини в цих муках, не визнали своєї провини так, як зробив це батько з сьогоднішнього євангельського уривку, припавши до ніг Господа і покаявшись у власному гріх зневіри.

    Ікона Лествиця


    П'ята седмиця Великого Посту 2017. Тиждень Іоанна Лествичника

    Сходи від землі до неба. По ній люди видираються в чернечих одежах. Господь простягає до висхідним руки. Але шлях до Нього складається з тридцяти високих ступенів, і на кожній чекають випробування. Цей відомий синайський образ другої половини 12 століття був написаний в якості ілюстрації до книги «Лествиця» преподобного Іоанна, ігумена Синайської гори. Книга складається з тридцяти слів-голів. Кожна з них — щабель до Христа, звідси і з'явилося незвичайне назва книги, а потім і біля ікони.
    Ближче всіх до Христа на синайській іконі стоїть сам святий Іоанн, який простягає Господа сувій зі своїм твором. У святого немає німба, хоча напис, що він святий. Чому так Справа в тому, що на іконі він сам ще тільки йде по сходах, попереду три щаблі — німба над його головою поки немає, але іконописцю було відомо, що преподобний піднявся до Господа і святий, — ймовірно, тому він його «заздалегідь» підписав святим.
    Слідом за святим Іоанном сходами підіймається людина в білосніжних єпископських одязі — це жив у 11 столітті (через п'ять століть після святого Іоанна) ігумена Синайського монастиря архієпископ Антоній.
    Бог незбагненний, невідомий, непізнаваний. Його сутність недоступна людині і перевершує наше сприйняття незмірно. Божественне світло неможливо бачити, тому, як це не парадоксально, в іконі він іноді представляється як морок. Цей «божественний морок» зображується в іконі темно-синім, майже чорним кольором. Господь Ісус Христос написаний в «Лествице» на синьому тлі, але це не колір неба, як можна було б подумати, — це небесні сфери, непознаваемые, непередавані простими земними засобами і неможливі для сприйняття обмеженими людськими здібностями.
    Внизу під горою стоять монахи (це збірний образ синайських ченців і ченців взагалі) і дивляться на що йдуть вгору: вони слухають повчань преподобного, вивчають його настанови — навчаються духовній науці. Монахів на шляху вгору осягають спокуси — біси гаками і щипцями стягують їх з рятівною сходи в пекельну безодню. Хапають за ноги, сідають на загривок, б'ють, стріляють з луків і, здається, процвітають.
    Ангели написані у вигляді прекрасних юнаків з ідеальними пропорціями, ідеальними рисами обличчя, що володіють фізичною досконалістю. Руки в ангелів покровенны — покриті тканиною: це древній знак, що він означає в даному випадку особливе благоговіння перед Христом, до якого вони припадають і моляться за борються зі своїми пристрастями ченців. Зображення ангелів в такому антропоморфном вигляді з'являються в 5 столітті, саме такими, якими ми їх тут бачимо, — цей образ прийшов з античності. На цій іконі ангели, які начебто повинні чинити опір диявольським підступам і підштовхувати ченців у спину, на вигляд не діють і тільки дивляться зверху з виразом певної скорботи на ликах. Чому така несправедливість Можливо, художник хотів цією сценою показати, що біси, як би не старалися, ніяк не можуть вплинути на особистий вибір кожного ченця, зате незрима молитва ангелів — дійсна допомога на дорозі!

    Кондак акафіста Пресвятої Богородиці


    П'ята седмиця Великого Посту 2017. Тиждень Іоанна Лествичника
    загрузка...
    П'ята седмиця Великого Посту 2017. Тиждень Іоанна Лествичника
    • Коментують
    • Сьогодні
    • Читають